Ledig stilling som administrasjonskonsulent
Bymuseet i Bergen er et kulturhistorisk og arkeologisk museum med ansvar for drift av ni museer i Bergen kommune; Rosenkrantztårnet, Håkonshallen, Bryggens Museum, Hordamuseet, Gamle Bergen Museum, Bergen skolemuseum, Damsgård Hovedgård, Alvøen hovedbygning og Lepramuseet. Bymuseet har om lag 190.000 gjenstander og foto og gir museumsopplevelser til om lag 200.000 besøkende i året. Museet forvalter 115 bygninger, hvor av 100 av dem er av høy kulturhistorisk verdi. Museet har også ansvar for kulturlandskap, samt historiske hager- og parkanlegg. Vi har 60 fast ansatte og et driftsbudsjett på om lag 60 millioner.
100% fast stilling som administrasjonskonsulent
Stillingen som administrasjonskonsulent er en nøkkelfunksjon i Bymuseet. Du er ofte den første man møter ved henvendelser til museet, og du vil arbeide med sentrale oppgaver i museets administrasjon. Med arbeidsplass på Bryggens Museum vil du også få noen oppgaver knyttet til dette museet spesielt.
Arbeidsoppgaver:
Ca 60% av stillingen:
- Ansvar for Bymuseets dokumentarkiv – både nåværende papirarkiv og kommende elektronisk sak- og arkivsystem. Dette inkluderer bl.a. dokumentfangst, journalføring, arkivering og fordeling av dokumenter til Bymuseets avdelinger, kvalitetskontroll og opplæring i arkivering og elektronisk sak- og arkivsystem. Administrasjonskonsulenten blir sentral i innføring og vedlikehold av elektronisk sak- og arkivsystem.
Ca 40% av stillingen:
- Ansvar for Bymuseets sentralbord og resepsjon, inkludert adgangskontroll, telefonbetjening og behandling av post/e-post for Bymuseet og leietakere på Bryggens Museum
- Bestillinger (kontorrekvisita, service på kontormaskiner o.a.)
- Administrativ lederstøtte og oppfølging av eierstiftelser, tilrettelegging for styremøter og andre møter
- Vedlikehold og oppdatering av intranett o Andre administrative oppgaver og forefallende arbeid
Kompetansekrav:
• Utdanning innen arkiv, administrasjon eller kontorfag
• Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
• Relevant erfaring i bruk av elektronisk sak- og arkivsystem (NOARK-standard)
• Relevant erfaring fra kundebehandling og service
• Gode IKT-ferdigheter (Office-pakken), og erfaring med telefon og data som arbeidsverktøy
• God formuleringsevne skriftlig og muntlig på norsk og engelsk
• Erfaring fra museums- eller kultursektoren kan være en fordel
Personlige egenskaper:
• Serviceinnstilt, imøtekommende og interessert
• Strukturert, nøyaktig og ryddig
• Evne til å arbeide selvstendig og sammen med andre
• Målrettet og løsningsorientert
Vi tilbyr:
• Gode kolleger og spennende og utfordrende oppgaver ved et museum i utvikling
• Faglige utfordringer
• Regulerte arbeidsforhold og offentlig tjenestepensjon
Stillingen har til tider høyt arbeidstempo med mange «baller i luften» på en gang. Det kreves derfor stor grad av fleksibilitet og stor arbeidskapasitet. Vi vil legge vekt på dokumentert erfaring, faglige kvalifikasjoner og personlig egnethet.
Stillingen vil bli innplassert som 1408 - Førstekonsulent. Tiltredelse snarest.
Søknadsfrist 26. februar 2021
For nærmere opplysninger om stillingen, kontakt administrasjonsleder Mette Franck Johnsen (e-post: metjoh@bymuseet.no / mob 478 02 095, eller Sissel Ringkjøb (e-post: sisrin@bymuseet.no / mob 479 79 568).
Bymuseet benytter Jobbnorge.no som elektronisk rekrutteringsportal. Kun søkere som benytter vår elektroniske portal vil komme i betraktning til stillingen. Alle opplysninger fra din CV må registreres i portalen. Vitnemål og attester vedlegges søknaden.
Andre nyheter
&height=500&mode=crop&scale=both&width=800&zoom=1&404=default)